معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطا ست. رسانه و نشریه الکترونیکی معماری ما
معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطاست
وبسایت اصلی رسانه "معماری ما"
رسانه ای برای انتقال تجارب دنیای آموزش معماری تا زندگی معماری
با تجربه ی دانش آموختگان دانشگاه های معماری تهران، شهید بهشتی، هنر و ...
مجله و نشریه معماری ما

همراهی با خبرنامه‌ی معماری ما
آخرین نظرات

معماریزاسیون فیلمهای ما

فردین طهماسبی | چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸ ب.ظ


"وجود یک حفره در دیوار یک فضا نظیر آشپزخانه و ارتباط دادن آن با فضایی دیگر نظیر پذیرایی، میتواند باعث بروز ارتباطات بصری مطلوب بین ساکنین شود. هم چنین اختلاف ارتفاع در جداسازی اتاقهای یک منزل با سایر فضاها تنوع فضایی خوب و نسبتا کارآمدی میسازد."

این جمله تقریبا تنها چیزی است که از تماشای سریال اخیر "شمعدانی" به کارگردانی سروش صحت در خاطرم مانده!

در این پست با افرادی آشنا خواهیم شد که احتمالا شما را خوشحال میکنند. کسانی که فیلم را با دقت بسیار میبینند تا پلانش را رولوه کنند! و این رولوه های تقریبا درست را جمع آوری کرده و به معرض عموم قرار داده اند.




شما هنگام تماشای فیلمها و انیمیشنها به چه چیزهایی توجه میکنید؟ هر کس از نقطه نظر خود و مسائلی که برایش سبک زندگی مشخصی تعریف میکنند، به جزییاتی فراتر از معنا یا دیالوگها می اندیشد. برخی ممکن است به نورپردازیها علاقمند شوند، برخی طراحی دکور و لباس را بیشتر ببینند و برخی دیگر ... پلان! احتمالا اغلب مخاطبان این وبسایت جزء دسته سوم این افراد هستند. یعنی کسانی که در حین تماشای یک فیلم یا سریال علاوه بر معنا و دیالوگها و ...، پلان لوکیشنها را نیز مهم میدانند. اصلا میتوان گفت که یک پلان مناسب و متنوع، برای فیلمبرداری و ساخت فیلم هم گستره مناسبی در اختیار کارگردان میگذارد و همینطور برای مخاطب جذابیت بیشتری دارد.




اگر انیمیشن آپ را دیده باشید این پلان حتما برایتان آشنا به نظر می آید. میتوانید جاهایی را که شخصیتهای فیلم با هم برخورد داشتند به یاد آورید؟ اگر اهل تماشای مکرر فیلمها (به خصوص فیلمهای خارجی) باشید سایت interiors هدیه خوبی برای شما دارد. نه تنها پلانهای فیلمهای مطرح دنیا، بلکه نحوه گردش داستان در آن پلانها را نیز با استفاده از خطوط و پرسناژها به شما یادآوری میکنند و ابزار خوبی میسازند برای خاطره بازی با فیلمها! به نحوی که با دیدن یک باره ی تصویر، سکانسهای به یادماندنی فیلم برایتان مرور میشود و احتمالا لبخندی هم بر لبتان مینشاند.

و اما نکته جالبتر اینکه این پلانهای اصطلاحا "شسته و رفته" روش کسب درآمد شده اند و این نشریه الکترونیک، اقدام به فروش این پلانها و سیر بصری داستانهایشان بر روی شاسی کرده است که از قضا مورد توجه رسانه های مختلف معماری هم بوده است.

این نشریه توسط یک معمار و یک فیلمساز آزاد پایه ریزی شده. ترکیبی مطلوب که هم اکنون پنج سال از فعالیت مشترکشان میگذرد. ضمن اینکه این افراد، نشریه را فعالیت ثانویه خود میدانند و رشته اصلی خود (معماری و فیلمسازی) دغدغه اولیه آنهاست. اطلاعات بیشتری از این دو نفر را در مصاحبه ای که با سایت آرکینت انجام داده اند میتوانید ببینید.

در کل آنچه که الان از نشریه الکترونیکی interior باقی است، ماحصل تلاش پنج ساله ی دو فرد مصمم است که اولا ایده ای نو داشتند، دوما با علاقه کارشان را دنبال کرده اند و سوما صبر بسیار کرده اند تا کارشان مورد توجه قرار گیرد و حالا نوبت مناسبی برای بهره برداری از زحماتشان به نظر می آید.






نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید

نظرات خود را در زیر بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی