معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطا ست. رسانه و نشریه الکترونیکی معماری ما
معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطاست
وبسایت اصلی رسانه "معماری ما"
رسانه ای برای انتقال تجارب دنیای آموزش معماری تا زندگی معماری
با تجربه ی دانش آموختگان دانشگاه های معماری تهران، شهید بهشتی، هنر و ...
مجله و نشریه معماری ما

همراهی با خبرنامه‌ی معماری ما
آخرین نظرات

وبسایت و کانون های بسیار زیادی هم اکنون در ایران در حال فعالیت هستند؛ اما از میان تمامی این رسانه ها، تعداد بسیار کمی وجود دارند که در سالیان متوالی، پایبند به اصول رسانه ای خود باقی مانده اند و توانسته اند با حفظ قوانین کپی رایت، و حقوق مخاطبان و همچنین داده های معماری موفق و تالیفی، اعتماد کافی برای کاربران خود جلب نمایند. سایت معمار ایرانی، معماری معاصر ایران و سایت چیدانه، برگزیده ی وبسایت های متعهد معماری در سال 1395 می باشند. 

شما نیز می توانید تجربه ی خود را در استفاده از این سایت ها با ما در جریان بگذارید.

مدت تالیف پست: 120دقیقه / مدت خواندن پست: 14 دقیقه




1- سایت معمار ایرانی 


پنجره‌ای به
آثار معماران ایرانی و رویدادهای معماری امروز ایران

A Window to
Iranian Architects’ Works and Iranian Contemporary Architecture’s Events

سایت معمار ایرانی، با هدف پوشش آثار معماران ایرانی در ایران و جهان و رویدادهای معماری امروز ایران راه‌اندازی شده است. این سایت در حال حاضر دارای دوازده بخش پروژه‌ها، رویدادها، مسابقه‌ها، جایزه‌ها، گفتگوها، رسانه‌ها، مجله‌ها، کتاب‌ها، اینفوگرافیک‌ها، برگ‌هایی از تاریخ، فیلم‌ها و صداهاست.

سایت معمار ایرانی، مدارک و اطلاعات پروژه‌ها را به دو زبان فارسی و انگلیسی، مستقیما از خود معماران ایرانی دریافت و منتشر می‌کند. در این سایت، امکان دسترسی به آثار معماران ایرانی، بر اساس نام معماران، نام دفاتر، و عملکرد، موقعیت و تاریخ پروژه‌ها وجود دارد.


2- سایت معماری معاصر ایران

با توجه به رشد فرهنگ استفاده از اینترنت همگام با افزایش دسترسی عموم به این رسانه عظیم در سطح کشور و نیاز جامعه معماری ایران و علاقه مندان به معماری ، برآن شدیم تا ضمن ارج نهادن به تلاش های بسیار ارزشمندی که در حوزه کتب معماری معاصر ایران صورت گرفته است ، به راه اندازی وب سایتی جامع در این زمینه جهت استفاده عموم مردم بپردازیم .

وب سایت معماری معاصر ایران با نشانه اینترنتی  www.caoi.ir     با امکانات وسیع و کاربردی در اختیار جامعه معماری کشور و  عموم مردم قرار گرفته است . این وب سایت با ایجاد بستر های لازم در زمینه اطلاع رسانی سریع ، آسان و فراگیر تلاش بر اعتلای جایگاه معماری معاصرکشور دارد .

اهمیت شکل گیری وب سایت

ضمن قدردانی از تلاش های گردانندگان وب سایت های ارزشمندی که با محوریت معماری در امر اطلاع رسانی و پوشش رخدادهای معاصر فعالیت می نمایند ، به نظر می رسد که هنوز در زمینه معرفی معماری معاصر کشور، ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه فراوانی وجود دارد . شکل گیری یک مرجع اطلاعاتی اینترنتی منسجم و قدرتمند در جهت ساماندهی و هدایت فعالیت های معماری معاصر می تواند این ظرفیت ها را بصورت بالفعل در آورد ،  بنحوی که بتواند همسو با فعالیت های سایر وب سایت ها ، راهگشای اساتید ، دانشجویان ، محقیین داخل و خارج کشور قرار گیرد.

نحوه شکل گیری وب سایت

از تیر ماه 1389 تحقیقاتمان را در زمینه جمع آوری پروژه های معماری معاصر ایران به شکل گسترده و دقیق شروع نمودیم و نهایتا در یک  دوره 9 ماهه ، حجم محدودی ازاطلاعات جمع آوری شد . با توجه به قابلیت های فراوانی که شبکه اجتماعی فیسبوک در اختیار کاربران قرار می دهد،  ما در مرحله نخست با هدف ارتباط با مخاطبین معمار ،اساتید و دانشجویان صفحه ای اختصاصی با محوریت معماری معاصر ایران ایجاد نمودیم و اطلاعات جمع آوری شده را با آنها به اشتراک گذاشتیم . این رویداد نو توجه مخاطبان را به خود جلب کرد و پس از گذشت اندک زمانی از ایجاد آن ، طرفداران این صفحه ، اطلاعات خود را به صورت آزادانه و داوطالبانه در اختیار ما قرار می دادند . ویژگی برجسته این شیوه از ارتباط ، جمع آوری اطلاعات بر مبنای مشارکت خرد جمعی بود که به کمک آن میزان دقت و دامنه محدوده مطالعاتی افزایش می یافت .

به واسطه این صفحه ،اطلاعات جمع آوری شده تکمیل گردید و شرایط آشنایی بیشتر ما با برخی از معماران فراهم شد. در روند این ارتباطات توانستیم از نظرات ، پیشنهادات و انتقادات آنان بهره مند شویم که در جهت ارتقاء سطح کیفی کارهای صورت گرفته و بسط آن در قالب یک وب سایت نقش شایانی داشته است  .

در سال 1390 نسخه اولیه وب سایت معماری معاصر ایران با امکانات محدود رسما راه اندازی گردید . بعد از گذشت حدود   سال از تاریخ انتشار آن  ، در مورخه 18  بهمن ماه 1392  از نسخه جدید و تکمیلی وب سایت در همایش واکاوی معماری معاصر ایران با حضور جناب آقای دکتر قبادیان در هتل پارس شهر تبریز که با همت اندیشکده فراگرد طراحی ستاک برگزار شده بود ، رو نمایی شد.

اهداف وب سایت

ساختار محتوایی وب سایت به دنبال تحقق اهداف ذیل می باشد که در دو بخش اهداف داخلی و بین المللی به آنها اشاره می گردد:

اهداف داخلی

-         ارتقاء سطح دانش عمومی جامعه در زمینه معماری و آشنایی مردم با معماران معاصر ایرانی و آثار منتخب آنها

-         رشد و آبادانی ایران عزیز با گسترش دانش و هنر معماری با نفوذ آن در حوزه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و ... .

-         ایجاد یک مرجع جامع مطالعاتی - آموزشی فراگیر جهت استفاده اساتید ، دانشجویان و محقیین

-         ایجاد فضای مناسب برای نقد و تحلیل آثار موفق ایرانی در جهت پیشبرد سازنده جریان معماری معاصر کشور

اهداف بین المللی

-         بهبود دیدگاه جامعه بین الملل نسبت به معماری معاصر ایران

-         همسویی با جریانات معماری در سطح بین الملل  و ارتقاء جایگاه معماری معاصر ایران

-         ایجاد روابط فرهنگی در سطح بین الملل و معرفی فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی با زبان معماری


3- سایت چیدانه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید تغییر کوچکی در منزل یا محل کار خود ایجاد کنید. یا برای بازسازی یا ساخت ویلا و خانه رویایی خود به دنبال شرکت حرفه ای و قابل اعتماد بگردید یا ندانید که صندلی اوپن مورد علاقه تان برای گوشه آشپزخانه را کجا می توانید پیدا کنید!
چیدانه محلی برای دیدن عکس پروژه های دکوراسیون و معماری شرکت های مختلف ایرانی، مشاهده محصولات متنوع موجود در بازار و ارتباط با سازندگان وفروشندگان آن ها است. جایی برای پیدا کردن طراحی های مورد علاقه تان و انتخاب مناسب ترین افراد برای پروژه شما!

چیدانه یک فروشگاه یا شرکت طراحی دکوراسیون نیست!
چیدانه خودش طراحی و اجرای دکوراسیون و معماری انجام نمی دهد و کالایی به صورت مستقیم به فروش نمی رساند. شما می توانید شرکت های این حوزه را در اهالی فن چیدانه ببینید و برای رفع نیازهای خود با آنها ارتباط برقرار کنید!
فرقی نمی کند که شما می خواهید یک ساختمان بسازید یا می خواهید یک میز تلویزیون برای گوشه نشیمن تهیه کنید، چیدانه به شما برای پیدا کردن بهترین معماران و شرکت ها برای پروژه شما و فروشندگان وسایلی که دنبالشان می گردید کمک می کند. وقتی شما آماده شروع یک تغییر هستید چیدانه بهترین محل برای گرفتن ایده، پیدا کردن و انتخاب وسایل و کار کردن با معماران، دکوراتورها و ارائه دهندگان خدمات است.

چگونه از چیدانه استفاده کنیم؟

عکس ها
عکس های پروژه های برجسته اهالی فن و شرکت های ایرانی را ببینید، از آنها ایده بگیرید و با طراحان و سازندگان آنها ارتباط برقرار کنید.
مطالب
اطلاعات مربوط به پروژه های شرکت های ایرانی و ایده های کوچک و بزرگ برای بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی را ببینید، ایده بگیرید، طراحان و سازندگان ایرانی را بشناسید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
اهالی فن و شرکت ها
مجموعه ای از شرکت های فعال در حوزه معماری و دکوراسیون، ساختمانی، تاسیساتی و فروشندگان کالا و اثاثیه در سراسر ایران را با نمونه کارها، شرح فعالیت ها و تجارب و اطلاعات تماس آنها مشاهده و از خدمات و محصولات آنها استفاده کنید.
کالاها
محصولات مورد علاقه خود را از بین محصولات متنوع  با اطلاعات دقیق ببینید و با هم مقایسه کنید، برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول با فروشندگان آنها تماس بگیرید. 


نظرات (۴)

با تشکر از مقالۀ مفید شما :)
واقعاً رعایت اصول رسانه ای در مدیریت وبسایت بسیار مهم است .
بسیار عالی
پاسخ:
سپاس از حسن نظر شما
این سایت ها عالی ن
  • شیرآلات بهداشتی ساختمانی
  • مطالبتون واقعا زیبا بود 

    نظرات خود را در زیر بنویسید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی