معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطا ست. رسانه و نشریه الکترونیکی معماری ما
معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطاست
وبسایت اصلی رسانه "معماری ما"
رسانه ای برای انتقال تجارب دنیای آموزش معماری تا زندگی معماری
با تجربه ی دانش آموختگان دانشگاه های معماری تهران، شهید بهشتی، هنر و ...
مجله و نشریه معماری ما

همراهی با خبرنامه‌ی معماری ما
آخرین نظرات

نمایشگاه آثار تونی کرگ هنرمند انگلیسی_ آلمانی از تاریخ 2 آبان تا 22 دی 1396 در موزه ی هنرهای معاصر تهران برپا شد. در این نمایشگاه 60 اثر مجسمه و 140 اثر طراحی روی کاغذ که مربوط به سال های 1970 تا 2017 است، به نمایش درآمد.

تونی کرگ در نشستی در این رابطه گفت:در این آثار علاوه بر فرم ظاهری و محتوا، پس زمینه متریال و هنرمند نیز اهمیت دارد،معمولابا متریال ساده کار می کنم، در این آثار طبیعت باز سازی نشده است و اینکه هر ماده ای چه ایده ها و خوانش هایی را ایجاد می کند اهمیت دارد. هر فکر و ایده ای را می توان در مواد پیدا کرد، مجسمه سازی چون کاربردی و صنعتی نیست می تواند غنای فرم را به مواد برگرداند. ما در زندگی روزمره با مواد سروکار داریم آما این ارتباط کاربردی است و تکرار می شود اما مجسمه سازی می خواهد در برابر این تکرار قرار گیرد و ایده های نو را طرح کند. همیشه تم هایی در آثارم مورد نظر است اما در فرم های گوناگون بیان شده است،تم هایی در درون و بیرون آثارم که پیچیدگی ایی دارد. ارتباط انسان با طبیعت و ارتباط بین دانستن و باورداشتن از جمله تم هایی است که در آثار دیده می شود.
تونی کرگ در ادامه از ساخت یک مجسمه برای باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر تهران خبر داد و گفت: مجسمه ای به اندازه 3متر و 20 سانتیمتر طراحی کرده ام که در ایران ساخته می شود و در باغ مجسمه موزه قرار می گیرد. (سایت موزه ی هنرهای معاصر)

در ادامه ی مطلب تعدادی از آثار به نمایش درآمده در موزه ی هنرهای معاصر را مشاهده می کنید.

_____________________________________________________________________________________________________________

عکس از: مینا یاسمی

 

نظرات (۱)

  • محمد فرید مصلح
  • بعضی از مجسمه‌ها انگاری از پلاستیکه. ولی بعضا از چدن یا متریال‌های بسیار سخت هست. انگاری که متریال تسلیم این مجسمه سازه. 

    نظرات خود را در زیر بنویسید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی