معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطا ست
معماری ما
همراهی با خبرنامه‌ی معماری ما
آخرین نظرات
  • ۶ آبان ۹۶، ۱۱:۱۹ - navid ti
    assa


استدیو طراحی سی+معماران ، کارخانه ی فرسوده ی کتان را به یک شرکت بیمه ی اینترنتی تبدیل کرده است . این شرکت در بیجینگ چین قرار دارد و مساحتی حدود 330 متر مربع را شامل می شود . 

اساس طراحی این دفتر بر اساس شیوه و زندگی اینترنتی یعنی منعطف و تجربی بودن فضای اینترنت است . تمامی بخش های آن به گونه ای متغییر طراحی شده اند . ورود نور حداکثری نیز از جمله موضوعاتی است که به آن بسیار توجه شده است . 


c+ architects jingyuan 22
the ninja channel, a slide hidden between the partition walls gives quick access to programmers to the first floor


c+ architects jingyuan 22
the continuously evolving space can adjust to the needs of the team, guaranteeing the daily operations

 

c+ architects jingyuan 22
open working spaces are set around the central courtyard, ensuring teamwork efficiency and communication

c+ architects jingyuan 22
blue skies and white clouds framed in the skylights reference magritté’s surrealist style

c+ architects jingyuan 22
the reading space on the second floor can be adapted for group discussions or temporarily workspaces

 c+ architects jingyuan 22
if the weather is nice, the entire building can rely on natural illumination

c+ architects jingyuan 22
the dark box-style main entrance is equipped with bike wall mounts to benefit the bicycle enthusiasts

c+ architects jingyuan 22
blinds were installed on the windows to facilitate the adjustment of natural light entering the office

c+ architects jingyuan 22
translucent glass blocks replaced half part of the red brick wall on façade providing a soft, comfortable illumination

c+ architects jingyuan 22
section

 

 

project info:

architects: c+ architects
location: beijing, beijing, china
architect in charge: cheng yanchun
design team: wang yakun, sun sijin, wang jingxuan, xie bingyou, zheng yichun, li linjie
area: 600.0 sqm
project year: 2015
photographs: xia zhi

 

نظرات (۵)

  • محمّدعلی هنردوست
  • آثاری چون این اثر احساس میکنم غرق در مسائلی شده اند که فضا را برای فطرت آدمی مهیا نمیکند و اگر انسان به خود رجوع کند واقعا  چنین فضاهایی دلپذیر نیستند....ما باید به فطرتمان بازگردیم و دچار امواج مغشوش بسیار دوران نشویم.

    البته باید متذکر شد که ما هر نظر و تحلیلی داشته باشیم خواه ناخواه از هویت ایرانیمان تاثیر پذیرفته است....

    اما فطرت چیزیست مشترک بین همه ما انسانها که تا جایی میتوان تشخیص حقیقی حق را داد.

  • فردین طهماسبی
  • خطاب من به دوستیست که کامنت قبلی رو گذاشتن. خیلی ممنون میشم اگر نظرشون رو تشریح کنند.

    من این فضا رو ایده آل نمیبینم و درموردش نقدهایی رو هم دارم (مثلا حریم کارمندان که به نیکی رعایت نشده یا مثلا بازی رنگها قدری فراموش شده است و موارد این چنینی)
    اما نمیفهمم چه چیزی باعث میشه قاطع بگیم این فضا مناسب "فطرت" انسان نیست. بعقیده من نیازهای فطری، با پاسخهای حداقلی مرتفع میشن و برای اینکه یک گام بالاتر بریم (یعنی نیازها صرفا مرتفع نشن بلکه شرایط به ایده آل نزدیک بشه) نیازمند پاسخهای مبسوطتر و مطالعه شده تریم. حالا درمورد این کیس خاص من فکر میکنم نیازهای حداقلی فطری پاسخ داده شدن.

    اگر امکانش هست دوس دارم نظر آقای هنردوست عزیز هم بدونم که دقیقا به چه دلیلی اینجور قضاوت کردن؟
  • محمد فرید مصلح
  • تنها کسی که قاطعانه می تواند بگوید که آیا چنین چیزی متناسب با فطرت آدمی است٬ خود کارکنان هستند که با گذر زمان و کم شدن جذابیات و روزمرگی و خاک خوردن طرح٬ آیا احساس راحتی می کنند یا خیر.
    به نظرم بحث سر چنین چیزی به شدت سخت هست.

    شاید به راحتی نتوان فطرت را از فرهنگ جدا کرد و همین هم جای بحث دارد.
  • علیرضا هوشمندی
  • شاید بد نباشه که جناب هنردوست توضیحی بدند که عواملی رو معرفی کنند که بتونیم با در نظر گرفتن اونها ، سنجش ارتباط فطرت و معماری رو تشخیص بدیم . 
    شاید این گونه بتونیم معلوم کنیم که چنین معماری ای مناسب بوده یا خیر !
  • محمّدعلی هنردوست
  • واژه فطرت واژه ای نیست که تنها شامل نیازهای اولیه انسان باشد چرا که نیازهای اولیه انسان را بیشتر به نیازهای مادی تعیبر میکنند. که این خود دور از معنای فطرت است.

    از واژه فطرت بگذرم و مفهوم مدنظرمو برسونم اینکه ما انسانها نیازهای کمالی فراوانی در وجودمون داریم که روزبروز کم اهمیت تر در دنیای امروز جلوه میکنند. خب شناخت اون کمالات نیاز به معرفت خاصی دارد و در این بحث نگنجد.

    اما خیلی ساده شده بخوام عرض کنم ،

     اینکه شما چطور حسی که هنگام حضور در طبیعت دارید در جای دیگر نداشته اید یا کمتر داشته اید؟

    طبیعت معماری کمالی خداوند است برای اصل وجودی انسان . و این به عینه درک میشود(مگر در شرایطی که انسان دچار توهم یا فراموشی شده باشد.)

    حرف بنده این است. این اثر به حقیقت معماری چقدر نزدیک است؟ چقدر انسانها داخل اون به کمالاتی که در اصل وجودیشان است نزدیکتر میشوند؟ و الی اخر...

    امیدوارم منطورم رو رسونده باشم :)

    نظرات خود را در زیر بنویسید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی