معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطا ست. رسانه و نشریه الکترونیکی معماری ما
معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطاست
وبسایت اصلی رسانه "معماری ما"
رسانه ای برای انتقال تجارب دنیای آموزش معماری تا زندگی معماری
با تجربه ی دانش آموختگان دانشگاه های معماری تهران، شهید بهشتی، هنر و ...
مجله و نشریه معماری ما

همراهی با خبرنامه‌ی معماری ما
آخرین نظرات

موزه قرن بیستم میلان Museo del Novecento

محمدعلی هنردوست | سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷ ق.ظ


موزه قرن بیستم میلان در کنار مهمترین میدان شهر یعنی دومو(doumo) که کتدرال (کلیسای جامع) میلان در آن قرار دارد،واقع شده است.

این موزه در دسامبر 2010 افتتاح شد و آن یکی از مهمترین گالری های هنری در مورد هنر ایتالیا و هنر قرن بیستم جهان در ایتالیاست.

در ابتدای موزه، در دسترسی اول در معرض نقاشی ای که نمادی از موزه است قرار میگیریم (توسط Pellizza Da Volpedo) 

آنچه که تجربه شخصی ام از موزه است، تبادل معماری کلاسیک با معماری مدرن است. که طرز طراحی این موزه به شکلیست که با استفاده از نماهای شیشه ای ،آنچه را که ما درون موزه حس میکنیم همچنان همراه با معماری و دوران کلاسیک است.

وقتی از بیرون و در میدان دومو می ایستیم در طرف چپ خود پاساژ بزرگ میلان،روبرو کتدرال بزرگ میلان و در سمت راست این موزه قرار دارد. که طراحی نمای این موزه به شکلی معجزه آسا منطبق بر فضای شهری شده است.

وقتی تصمیم میگیریم وارد موزه بشویم آنچه را که توجه مارا جلب میکند استفاده از تکنولوژی معماریست . ستونهای عظیمی همچون معماری کلاسیک شهر به پایین آمده که استوانه ای شیشه ای غیر همسان و پیچ خورده در بین ستونها خودش را مخفی کرده است.(همانطور که در عکس میبینید)

بعد از وارد شدن به موزه ،رمپی مقابل ماست که مارا هدایت میکند به طبقه ی بالای ساختمان.این رمپ در داخل این استوانه شیشه ای همچنان که مارا از کنار برخی آثار مشهور نقاشی عبور میدهد به طبقه اول و درحقیقت سالن اول میرساند.

ازین پس سیرکولاسیون عمودی ساختمان پله برقی ،پله و آسانسور میباشد.

و در انتها، طبقه آخر ساختمان که  دارای پنجره های رومی بزرگی میباشد  مارا در مقابل میدان زیبای دومو و ساختمانهای مشهور آن قرار میدهد که این فضا،فضای رستوران و کافی شاپ موزه است.

معمار این بنا :  Italo Rota e Fabio Fornasari

 

(عکاس:محمدعلی هنردوست)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید

نظرات خود را در زیر بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی