معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطا ست. رسانه و نشریه الکترونیکی معماری ما
معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطاست
وبسایت اصلی رسانه "معماری ما"
رسانه ای برای انتقال تجارب دنیای آموزش معماری تا زندگی معماری
با تجربه ی دانش آموختگان دانشگاه های معماری تهران، شهید بهشتی، هنر و ...
مجله و نشریه معماری ما

همراهی با خبرنامه‌ی معماری ما
آخرین نظرات

معرفی پروژه ی پارک تورئو (Parque Toreo)

مینا یاسمی | دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۷:۰۹ ب.ظ

پارک تورئو (Parque Toreo)

معماران:Sordo Madeleno Arquitectos

مکان: مکزیک

سال: 2014

معمار پروژه: «در شهرهای پیشرو در سراسر جهان یک روند مشخص به‌سوی تحولات شهری وجود دارد که بالاتر از همه نتیجه‌ی تحولات اجتماعی و جمعیتی است.»

 

 

 

 

پارک تورئو به‌عنوان یک مجتمع چندعملکردی و یکی از نمونه‌های اولیه‌ی این پدیده‌ی شهرسازی طراحی شد. این پروژه در مکزیک، در یکی از پیشرفته‌ترین فضاهای حومه‌ی شهرکه با شمال مکزیک تجارت دارد، قرار‌گرفته است همچنین به راه‌های اصلی دسترسی مناسبی دارد.

 

 

 

این مجموعه از ابتدا به‌عنوان یک پارک بزرگ و یک فضای شهری که به‌طور گسترده استفاده‌های متنوعی را با هم تلفیق می‌کند، در نظر گرفته می‌شد و شامل یک مرکز خرید، یک هتل و سه ساختمان دیگر می‌شود.

 

 

در مرکز خرید، کاربر با هدف لذت‌بردن از یک فضای عمومی در میان فواره‌ها، درختان و فضاهای باز قرار می‌گیرد. این فضا، مکان مناسبی جهت فعالیت‌های اجتماعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در سراسر مرکز‌خرید، فضای سبز با درختان بزرگ، جو متعادلی را فراهم می‌کند. همچنین وجود درختان به ایجاد فضاهای خردتر نیز کمک کرده است. این مرکز خرید در چهار طبقه‌ی اول قرار گرفته است و شامل مغازه‌ها، سینما و رستوران‌هایی است که به جریان زندگی در این فضا می‌انجامد. ساختمان‌های بزرگ‌تر A و B مربوط به فضاهای اداری و ساختمان دیگر به هتل با 220 اتاق اختصاص دارد. 

 

 

 

 

این پروژه دارای شش طبقه پارکینگ در زیر زمین است. فضای رفت‌و‌آمد واقع در میان طبقاتی است که با مرکز خرید و طبقه‌ی همکف دفاتر اداری اشغال شده اند. این فضا به عنوان توزیع‌کننده و فیلتر برای استفاده‌های مختلف عمل می‌کند. این فضا شامل یک باشگاه تجاری با فضاهای جذابی است که تجربه‌های جدیدی چون نمایشگاه، وقایع فرهنگی، سالن‌های آموزشی و نمایشی و غیره را برای کاربران فراهم می‌کند.

 

 

 

____________________________________________________________________________________________________________________________

منبع:http:// www.archdaily.com 

منبع تصاویر:http://www.archdaily.com

http://adi.org.mx

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید

نظرات خود را در زیر بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی