معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطا ست. رسانه و نشریه الکترونیکی معماری ما
معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطاست
وبسایت اصلی رسانه "معماری ما"
رسانه ای برای انتقال تجارب دنیای آموزش معماری تا زندگی معماری
با تجربه ی دانش آموختگان دانشگاه های معماری تهران، شهید بهشتی، هنر و ...
مجله و نشریه معماری ما

همراهی با خبرنامه‌ی معماری ما
آخرین نظرات

شرکت در مسابقه سر در دانشگاه شریف

علیرضا هوشمندی | سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۴۲ ب.ظ

سردر دانشگاه شریف

 

همان طور که خودتون بهتر می دونید مسابقه ای برای طراحی سردر دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد .

این مسابقه نواقص بسیار زیادی در روند اجرا داشت اما هرچه بود مرحله ی تحویل آثار مسابقات نیز به پایان رسید .

یکی از پروژه هایی که مدیران این وبلاگ یعنی محمد علی هنردوست و علیرضا هوشمندی و همچنین  همکار و دوست عزیزمان صائب کفایتی در آن شرکت کرده اند طراحی همین سردر دانشگاه شریف است .

از آنجایی که گذاشتن کار قبل از اعلام نتایج مسابقات امری غیر قانونی است ، بر آن شدیم که تا اعلام نتایج شما دوستان را نیز از مراحل طراحی ای سر در که به صورت گروهی انجام شده است قرار دهیم .

موضوعاتی که بحث خواهیم کرد:

1-پوستر مسابقه ی دانشگاه شریف

2- روند اجرا  و اطلاع رسانی مسابقه

3- تحویل آثار

4- داوری

5- اعلام نتایج

 

www.sharif.ir

نظرات (۱۱)

سلام خسته نباشین . میخواستم بدونم کی نتایج رو اعلام می کنن؟؟؟؟؟؟

با سلام و خسته نباشید خدمت آقا وحید عزیز.

همون طور که خودتون هم بهتر می دونید از ابتدا این مسابقه ، به عنوان یک مسابقه معماری با مشکلات بسیار زیادی روبرو بود !

برای مثال:

مشخص نبودن داوران ( مهم ترین نکته ی شرکت در یک مسابقه ی معماری !!!)

اجرای طرح برگزیده ( آیا طرح برگزیده اجرا خواهد شد یا فقط مانند دیگر مسابقات معماری لوح خواهد گرفت !!!)

اطلاع رسانی ضعیف ( هیچ کدام از اطلاع رسانی های مسابقه در صفحه ی اصلی سایت هم اکنون قرار ندارد!!!)

خواست های طراحی ( سر در یا ورودی یک مکان بسیار با یکدیگر تفاوت دارند که در این زمینه جای بحث بسیار است !!!)

و در نهایت نحوه ی بیان ( شاید برایتان جالب باشد ! هنگامی که با دبیر خانه ی مسابقه در دانشگاه شریف تماس برقرار کردیم و ابعاد یک پنجاهم نقشه ها و مدارک را بیان نمودیم و گفتیم که قرار دادن چنین مدارکی با چنین مقیاسی در چنین شیتی امکان محال است مگر آنگه طرح بسیار کوچک و کم ارتفاع باشد می دانید چه شنیدیم ؟ می توانید نقشه هایتان را کوچک کنید!! بیان کردیم چگونه امکان دارد که یک نقشه ی معماری مقیاس دار را Scale کنیم ؟ نقشه مقیاس دارد ! بسیار ساده و راحت بیان کردند که اشکالی ندارد اصلا کوچک ترش کنید ! یا اصلا می توانید تعداد شیت را افزایش بدهید ! و.اقعا قابل تصور است ؟ )

 

بدیهی است که از چنین برنامه ریزی ای برای برگزاری یک مسابقه ی معماری نباید انتظار داشت که زمان اعلام نتایج آن را نیز با برنامه مشخص کنند !

ما نیز مانند شما منتظریم .

موفق باشید

سلام علیرضا جان ممنووووووووون بابت توضیحاتت حرفات کاملا درسته .
 واقعا نمی دونم چرا وضعیت اینطوری شده نمیدونم تو مسابقه ی طراخی المان اصلی پارک موزه ی دفاع مقدس مازندران شرکت کردی یانه متاسفانه اون مسابقه هم دقیقا مثل این 
مسابقه نه داورارو مشخص کرده بودن نه زمان اعلام نتایج رو من از 25 دی تا الان همچنان منتظرم ولی هنوز هیچ جوابی ندادن که نتیجه ی مسابقه چی شد یا حداقل زمانش رو اعلام کنن فقط خدا کنه هیچکدوم از این مسابقات بی نتیجه نمونه چون اگه این اتفاق بیوفته واقعا مایع آبرو ریزیه !!!!!! بازم مر30 داداش

خواهش می می کنم.

با همایش هایی که قطب علمی دانشگاه تهران برگزار کرده تا به اکنون به نظرم جو چنین کار هایی کم کم داره بهتر میشه . اما به نظر در مورد شریف حالا حالا ها زیاد ...

  • محمّدعلی هنردوست
  • سلام .خسته نباشید من و دوستانم در مسابقه طراحی سر در شرکت کردیم و مث شما بیخبریم که چه شد!!!!!!
    نکنه اصلا یه فراخوان سوری بوده ؟ لطفا اگر شما از نتایج خبری داشتین برای منم ایمیل بزنین ,واقعا سپاس گذار میشوم...
    سلام
    سلامت باشید.
    ایشالا بعد از ارائه ینتایج بتونیم کار شما رو هم ببینیم .
    اون طور که ما خبر داریم و از جا های مختلف ( نه حتی خود دانشگاه شریف !) روند این مسابقه ، البته نه خیلی دقیق و شفاف در حال اجراست و اون طور که خودشون گفتن تا آخر خرداد قراره نتایجش اعلام بشه .
    موفق و سربلند باشید .
    متاسفانه تمام مسابقات همین مدلی شدن  ، مسابقه میرمیران با اون همه دبدبه و کبکبه ای که راه انداختن انقدر ضعیف برگزار شد و اصلا احترامی هم برای کسایی که شرکت کرده بودن قائل نشدن که حتی یه کارت دعوت برای افرادی که شرکت کردن بفرستن . اس ام اس فرستادن بعد وقتی رفتیم اونجا ما رو راه ندادن خیلی هم بد برخورد کردن گفتن فقط چند تا از برگزیده ها و اشناهای خودشون که کارت دارن میتونن برن داخل ! واقعا مسخره بود با توجه به قوانینی که برای مسابقه میذارن هر شرکت کننده بجز وقت و انرژی که برای کار میذاره کم کم 60-70 هزار تومن هزینه میکنه برای پلات و تهیه طرح ،بعد این طوری برخورد بشه و یه ذره بها ندن واقعا زشته .
    واقعا باید دید مشکل از کجاست ! شاید واقعا شان جامعه ی معماری اون قدر پایین اومده که می تونن باهاش انقدر سطح پایین برخورد کنن !
    شاید هم واقعا نمی دونن چجوری باید درست کار کنن ( البته این یک موضوع رو شک دارم ، چرا که قوانین مربوط به اون نانوشته نیست !)
    امید واریم یک فرجی حاصل بشه .
  • شهاب احمدی
  • پریسا خانم ما تو همین مسابقه میرمیران که گفتید طرح منتخب اول شدیم:

    http://mirmiran-arch.org/NewsFiles/big_492.jpg

    بابا خب شما که اونجا بودید چرا این حرفو میزنید؟ سالای پیش اینقدر شلوغ میشد که وقتی جوایز رو اعلام میکردن گاهی اوقات کسایی که برنده میشدن باید به زور از لای جمعیت میومدن بیرون یا به خودشون جا نمیرسید و این خیلی بد بود، این بار تصمیم گرفتن 2تا سالنش کنن که جا بشه ، اتفاقا از کسایی که میخواستن تقدیر کنن به صورت کتبی هم دعوت کردن، من هیچ سمت و هیچ ارتباطی با کسی اونجا ندارم که بخوام الکی دفاع کنم ولی انصافا تو این چند دور مسابقه میرمیرانی که شرکت کردم دیدم چقدر زحمت میکشن و به نظرم جفاست در حقشون که این همه زحمت میکشن تا یه همچین مسابقه ای با دردسرهای خاص خودش برگزار بشه بعد ما بیایم به خاطر حواشی و نقصهای اینجوری بخوایم ارزشکارشونو بیاریم پایین
    واقعاً جای تأسف داره این بی برنامگی!!! اول قرار بود که نتایج اسفندماه 92 اعلام بشه که موکول شد به پایان خرداد 93. وحالا هم موکول شده به پایان تیرماه93!!! معلوم نیست تا کی میخواد همینجور ادامه پیدا کنه...!
    این هم لینک اطلاعیه جدید:

    http://www.sharif.ir/home/-/tagged_content/FkOK/id/915507/%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84+%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87+%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA+%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86+%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%B1+%D8%AF%D8%B1+%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C+%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81

    نظرات خود را در زیر بنویسید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی