معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطا ست. رسانه و نشریه الکترونیکی معماری ما
معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطاست
وبسایت اصلی رسانه "معماری ما"
رسانه ای برای انتقال تجارب دنیای آموزش معماری تا زندگی معماری
با تجربه ی دانش آموختگان دانشگاه های معماری تهران، شهید بهشتی، هنر و ...
مجله و نشریه معماری ما

همراهی با خبرنامه‌ی معماری ما
آخرین نظرات

زمانیکه طراح روح میبخشد

فردین طهماسبی | شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ب.ظ


منطقه ای را تجسم کنید که مردم آن با درآمد نه چندان زیاد و رفاه نسبتا اندک روزگار میگذرانند و از قضا این منطقه در دوره های زمانی کوتاه مدت نیز دچار حوادث زیست محیطی و اقلیمی علی الخصوص سیلاب میشود که طبیعتا مرگ و میر این جمعیت را افزایش میدهد. چنین مناطقی در بخشهای مختلف دنیا کم نیستند و اکنون قصد داریم یک منطقه با چنین شرایطی را در کشور ویتنام بررسی کنیم. محلی که مردم دستخوش مشکلات اقتصادی هستند و روحیه ی آنها نیز بر اثر سیلهای واقع شده و خسارات وارده به منازلشان افت داشته است. و اینک طراحانی تلاش میکنند تا حرکتی را برای بهبود زندگی مردم در این ناحیه انجام دهند.

این پست و توضیحات مربوط به آن از وبسایت آرک دیلی استخراج شده است.

طراحان این مجموعه که افراد بومی این منطقه هم هستند، با استفاده از مصالح باقیمانده از ویرانه های سیل منطقه، نظیر داربستها و قطعات فلزی، و رنگ آمیزی آنها، فضایی با نشاط ایجاد کرده اند که کاربریهای ایستا و پویایی را پاسخگوست. کاربریهای ایستا نظیر سرویسهای بهداشتی و فضاهای کمکی، کاربریهای پویا نظیر کلاسهای درس، فضاهای تجمعی، سالن تئاتر و ... که کاربران آن میتوانند با دیوارهای متحرکش، فضا را شخصی سازی (پرسونالایز) کنند. همچنین طراحی این مجموعه با سیستمهای خورشیدی جهت تامین آب گرم و برق و ذخیره سازی آب باران، پایدار بوده و نیز استحکام کافی دربرابر سیلهای متداول منطقه را دارد.



Axonometric


© Doan Thanh Ha


Section



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید

نظرات خود را در زیر بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی