معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطا ست. رسانه و نشریه الکترونیکی معماری ما
معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطاست
وبسایت اصلی رسانه "معماری ما"
رسانه ای برای انتقال تجارب دنیای آموزش معماری تا زندگی معماری
با تجربه ی دانش آموختگان دانشگاه های معماری تهران، شهید بهشتی، هنر و ...
مجله و نشریه معماری ما

همراهی با خبرنامه‌ی معماری ما
آخرین نظرات

معرفی داور های مسابقه معماری طراحی موکب

علیرضا هوشمندی | سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۵۲ ق.ظ


داوران مسابقه معماری طراحی موکب معرفی می شوند. 

وحید امیرخانی (کارشناس کارگردانی سینما از دانشگاه هنر)، حامد بدری احمدی( کارشناس ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی)، علی حیاتی( کارشناس گرافیک از دانشگاه هنر)، مرتضی شعبانی فر( کارشناس ارشد معماری از دانشگاه تهران)، هادی صفایی پور( دکترای معماری از دانشگاه علم و صنعت). 

اسامی به ترتیب حروف الفبا می باشند.



با توجه به آنکه موضوع پیشنهادی برای این مسابقه به حمایت بنیاد تولی، موضوعی مذهبی و دینی است که علاوه بر ویژگی های معمارانه ی طرح، ویژگی های فعالیتی و رفتار شناسانه ی آن بسیار مورد توجه می باشد، از داوران به گونه ای دعوت شده است تا تیم ایجاد شده، بتوانند به صورت یک تیم مکمل با توانایی های گوناگون و تخصصی، داوری را به بهترین شیوه ی ممکن انجام دهند.

همان طور که در پست مربوط به موکب(موکب چیست)، توصیفی کلی از شرح حال اربعین و کربلا داده شده است، دبیر خانه ی معماری ما سعی نموده تا از تجارب حضوری، علمی و تخصصی افرادی استفاده نماید که جدا از هر گونه اعتبار صرفا اسمی یا دانشگاهی، تجربه ی کافی حرفه ای برای کشف موضوع را داشته باشند تا بتوانند ماهیت اصلی و حقیقی این موضوع را مورد قضاوت قرار دهند.


علی حیاتی 

کارشناس گرافیک از دانشگاه هنر

طراح گرافیک 

بنیان گذار استودیو 3در4

مسئول هیئت هنر و فعال فرهنگی در موضوع هنر و اربعین



وحید امیرخانی

کارشناس کارگردانی سینما از دانشگاه هنر

نویسنده و کارگردان سینمایی

کارگردان فیلم سینمایی لبیک با موضوع اربعین حسینی



مرتضی شعبانی فر

کارشناس ارشد معماری از دانشگاه تهران 

عضو هیئت مدیره و مدیر عامل مهندسان مشاور رازینه

طراح پروژه های مسکونی، اداری، تجاری، تفریحی و...

مدرس دانشگاه



حامد بدری احمدی

کارشناس ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی

موسس استودیو معماری بوژگان 

طراح پروژه های مسکونی، اداری، تجاری، تفریحی و ...

دارای جوایز متعدد معماری



هادی صفایی پور

دکترای معماری از دانشگاه علم و صنعت 

پژوهش گر تاریخ و معماری اسلامی و نقد معماری

مدرس دانشگاه


علاوه بر داور های ذکر شده ، نماینده بنیاد ملی تولی نیز در جلسه ی داوری حضور خواهند داشت. 

بدیهی است تمامی شرایط داوری با هماهنگی دبیر خانه ی معماری ما صورت می گیرد و معماری ما، برای رعایت قوانین داوری مسابقه  ، حضور جامع و کامل را خواهد داشت. 

به دلیل تمدید زمان ثبت نام و ارسال آثار ،نتایج مسابقه تا پایان شهریور ماه 1395 اعلام خواهد شد.


نظرات (۵)

  • محمود چراغی
  • آقای حیاتی و آقای امیرخانی هیچ تخصصی مرتبت با معماری ندارن...
     داوریشون برای اینکار خنده داره
    پاسخ:
    با سلام 

    موضوع هنر تنها یک موضوع مربوط به یک حوزه ی فعالیتی نیست. نگاه به این موضوع نیز می تواند نگاه شخصی هر کاربری نسبت به مفهوم و اندیشه پنهان در معماری باشد. نظر شما نیز به عنوان یکی از فعالان عرصه ی معماری نظر محترمی است اما باید دانست که نگاه به معماری، از دیدگاه شما چگونه است و با نگاه اصلی و معنای حقیقی آن چه میزان مرتبط می تواند باشد.

    معماری را نمی توان جدا از هنر های دیگر دانست چرا که هر عنصر موجود در این هویت، وابسته به تعداد نا محدودی عنصر خارجی (به بیان ظاهر) است و نمونه ی کوچکی از آن هنر ها را می توان هنر هایی مانند گرافیک، سینما، موسیقی و ... دانست. 
    اما نکته  آن است که ما سهم ، حوزه ی نفوذ و اهمیت هر کدام از پارامتر های خارجی و داخلی را به میزان متناسب خود وارد عرصه ی طراحی و یا قضاوت کنیم. 

    مدت بسیار زیادی است که معماری کنونی ما ، از معماری زندگانی مردم فاصله گرفته است و تنها سهم آن سهم مجله ای (ژورنالی) همراه با قضاوت های کاملا به ظاهر معمارانه است. در حالی که نمیتوانیم معماری را از عرصه ی مردمی و حتی نظر های مردمی و استفاده کنندگان آن جدا بدانیم. 
    هر چند می توان کاربری که تجربه ی حضور در مراسم اربعین را داشته است به عنوان مخاطب این پروژه داور دانست؛ و این موضوع در بسیاری از پروژه های مطرح دنیای کنونی که در معماری پیشتاز است با در نظر گرفتن مسایل مدیریتی  به وضوح قابل رویت می باشد.

    به نوعی مشکل هویتی معماری ما از زمانی آغاز شده است که بین عناصر وجودی و اصلی و زندگانی آن فاصله ی بسیار زیادی رخ داده است و تنها نتیجه ی ظاهری آن در سالیان اخیر مورد قضاوت قرار گرفته است در حالی که هویت و زندگانی یک طرح معماری ، بزرگ ترین نتیجه ای است که فارغ از هر پارامتر دیگری باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که یک معماری باید یک معماری زنده باشد.

    موضوع اربعین نیز یک موضوع فرهنگی هنری است و داورانی که رشته ی تخصصی معماری ندارند ،حداقل به میزان شش سال به صورت تخصصی ، به طور ملموسی در جریان تمامی فعالیت های اربعین بوده اند و این موضوع را می توانید با جست و جو در رسانه ها و تحقیق بیشتر جویا شوید ؛ بنابر این یکی از نقاط قوت این مسابقه نیز استفاده از داورانی است که به عنوان یک کاربر این مجموعه ، توان درک ملموسی از اتفاقات حقیقی موضوع اربعین را دارا اند و می توانند به داوران تخصصی معماری کمک شایانی نمایند.

    داوران معمار این پروژه نیز به گونه ای انتخاب شده اند که جدا از اسم و رسم مجله ای یا دانشگاهی ، علاوه بر دانش اکادمیک ، توان اجرایی و درک مسایل معماری و زندگانی آن را دارا هستند و این موضوع را نیز می توانید به وضوح در سابقه ی معماری آنها مشاهده نمایید.

    با تشکر از حسن نظر شما 
    خیلی عالیه که هنرمندان مختلف میتونن نظربدن.سینما و گرافیک ومعماری ارتباط تنگاتنگی باهم دارند.
    پاسخ:

    ممنون از حسن نظر شما 
    معرفی داور ها پس از اتمام زمان ارسال و شرکت در مسابقه کاملا غیر حرفه ای و نادرسته
    پاسخ:
    با سلام 

    از آنجایی که در ابتدای مسابقه نیز این موضوع به عنوان یک مشکل در روند این مسابقه بیان شده بود، عذرخواهی مارا پذیرا باشید. پر واضح است که دانستن داوران یک مسابقه نشان از اعتبار مسابقه می باشد؛ همانند میزان جوایز یا شرایط اجرا و یا دیگر موارد . . . 
    اما شرکت در مسابقه ای که در ابتدا چنین مشکلی در آن مطرح شده است، خود یعنی پذیرفتن قوانین این مسابقه ( هر چند که با هماهنگی با اسپانسر های مسابقات بعدی سعی داریم تا از این مشکل جلوگیری نماییم).

    با تشکر از بیان نظرتان

    با سلام
    با توجه به تمدید پنج روزه ی  زمان ارسال آثار و گذشتن شش روز از زمان اعلام نتایج مسابقه خواستم از خدمتتون سوال کنم برای اعلام نتایج تا چه زمانی باید منتظر باشیم؟
    پاسخ:
    باعرض سلام
    داخل همین پست، حداقل زمان اعلام نتایج ذکر شده است.

    سلام و عرض ادب
    با توجه که اعلام کرده بودین آخر شهریور نتایج مسابقات اعلام میشه ولی هنوز اعلام نشده میتونم بپرسم ایو وقفه طولانی علتش چی هستش؟

    نظرات خود را در زیر بنویسید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی