معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطا ست. رسانه و نشریه الکترونیکی معماری ما
معماری ما

تجربه را تجربه کردن خطاست
وبسایت اصلی رسانه "معماری ما"
رسانه ای برای انتقال تجارب دنیای آموزش معماری تا زندگی معماری
با تجربه ی دانش آموختگان دانشگاه های معماری تهران، شهید بهشتی، هنر و ...
مجله و نشریه معماری ما

همراهی با خبرنامه‌ی معماری ما
آخرین نظرات

فضاهای فرهنگی (موزه و گالری و فرهنگستان و ....)

محمدعلی هنردوست | سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۳۳ ب.ظ

لطفا در یادداشت تجارب خودتون از الگوی زیر تبعیت کنید:

فضا.کلیدواژه.
توضیح

مانند مثالی که در زیر اورده شده :
نشیمن.ارتفاع سقف مناسب
ارتفاع سقف کمتر اتاق نشیمن در ایجاد صمیمیت بیشتر موثر است

نظرات (۸)

  • محمّدعلی هنردوست
  • فرهنگستان.کلیت فضا
    کلیت کالبد و فرم و همینطور فضاهای ایجاد شده باید دراین ابنیه دارای هیجان ورازآلودگی حداقلی باشد و اینگونه مکانها باید یک بستر زیبا ر در شهر ایجاد کند و درعین حال دارای هیجان فرمال یا فضایی در درون یا بیرون باشد
  • مینا یاسمی
  • موزه. کلیت فضا
    وجود تنوعی در طراحی فضا و چیدمان و استفاده از کاربرد عناصری چون نور و اختلاف سطح و تغییرهای فضا و.. بازدیدکننده را از کسالت و خستگی نجات میدهد.
    مثلا موزه هنرهای معاصر در مقایسه موزه  ایران باستان.
    موزه هنرهای معاصر از همه عناصر برای تنوع و القای مفهوم و هدایت بازدید کننده استفاده می کند اما در موزه ایران باستان تنها فرم خارجی بنا که یادآور آثار دوران ساسانیست ، جذاب است و در داخل فضا از حداقل امکانات برای پرداخت فضا استفاده شده و بیننده حتی با وجود جذاب بودن آثار به نمایش در آمده به سرعت خسته میشه.
  • فرزین خاکی
  • موزه، ارتباط با بازدیدکننده

    اغلب مردم با این بهانه که به من چه ربطی داره؟ به موزه نمیرن
    - شاید خوب باشه که موزه‌های دارای اشیای قدیمی، فقط نشان دهنده‌ی اقلام نباشن. به کمک طراحی سعی در نزدیک کردن موزه به دنیای ام ‌روز مردم بکنن
  • مینا یاسمی
  • سینما.بالکن
    شیب زیاد بالکن یک سینما در نبود محافظ های مناسب خطر سقوط را به وجود میاورد یا حداقل ترس از سقوط. مخصوصن در مواقع اضطراری که جمعیت زیادی قصد فرار داشته باشند.
  • مینا یاسمی
  • سینما.نور
    ورودی سالن سینما باید به گونه ای باشد که ورود تماشاچی ها بعد از آغاز فیلم ، باعث حواس پرتی حاضرین نشود.
    همچنین برای حرکت این تازه وارد ها در تاریکی هم چاره ای اندیشید.
  • مینا یاسمی
  • سینما.تهویه
    تهویه ی هر فضای بزرگ با جمعیت بالا همواره اهمیت دارد.
    در مورد سینماهای بزرگ و سالن های بزرگی که بالکن های بزرگ و ارتفاع بلندی دارند، باید به تفاوت دمایی که در اثر اختلاف ارتفاع ایجاد میشود توجه داشت ( گرما سبک تر است و بالا می رود و سرما پایین) در نظر گرفتن تهویه ی متفاوت برای طبقات مختلف می تواند یک پیشنهاد باشد.
  • محمّدعلی هنردوست
  • فضاهای فرهنگی،کاربری
    درحقیقت این گونه فضاها که مردم برای گذارندن اوقات فراغت خود به آنها مراجعه میکنند باید فضاها و معماری فضاها اوقات فراغت اون انسانها رو رغم بزنه ینی اون دانش اموز پیش دانشگاهی ای که یه روز در کل سال میخواد بره تفریح کنه تا اون زن و شوهری که پس از مدتها کار و خستگی میخوان خوش بگذرونن واقعا خوش بگذرونن
    خلاصه اینکه مهمه این فضاها از جنس متریال تا فرمها و فضاهایی که دارند به این موضوع کمک کند
  • محمّدعلی هنردوست
  • فضاهای فرهنگی،فضای اصلی
    هر فضایی که باشد چه موزه چه سینما وغیره ،باید اصلی ترین هسته معماری اش به ارتباط اجتماعی بپردازد، این فضاها تنها فضاهای جمعی شهر هستند که مجموعه ای از مردم در زیر یک سقف و یک فضا قرار میگیرند درحقیقت به عنوان مثال سالن انتظار سینما بسیار پر اهمیت تر از حتی خود سالن سینما است.

    نظرات خود را در زیر بنویسید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی